Purmo podnosi ceny

Jak zwykle o tej porze roku właściciel marki Purmo zmienia ceny oferowanych kaloryferów. Niestety, tym razem zmiana cen jak zwykle wiąże się z podwyżką. Sytuacja jest taka sama u innych firm w branży urządzeń grzewczych. Od lat ceny produktów systematycznie idą w górę po kilka procent rocznie. Jest to o tyle ciekawe, że publiczne głoszone tezy o inflacji rok do roku na poziomie dwóch procent a często poniżej jednego procenta za ostatni rok, mają się dziwnie do publikowanych zmian cen wyrobów gotowych w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym popyt przekraczający podaż. DlaPurmo, jest na rynku szeroka liczba wytwórców grzejników płytowych i ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników dekoracyjnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla produktów w kolorze i dla serii Purmo Aquilo grzejników kanałowych okres oczekiwania wynosi do dwóch miesięcy. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli popytać klientów o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 70% właśnie marka Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo intensywne kampanie reklamowe. Wiele osób kojarzy grzejniki Purmo z symbolem kota wplecionego w logo tej marki. Symbol ten był tak zakorzeniony, że przez długi czas gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem z rozpoznawalnością. Rzadko się zdarza, że producent ma tak mocno zakorzenione logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką globalną. Jest rozpoznawalna w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Kolejnym krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Zbudowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu zaniedbań działu marketingu. Internetowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność kaloryferów Purmo delikatnie, ale ciągle spada.