Profile ze stali czy z aluminium

Przy odnawianiu pojazdu ciężarowego właściciele często zastanawiają się jaki typ profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednakże są dość ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności pojazdu. Szczególnie ważne jest to w przypadku aut ciężarowych o niskiej ładowności. Użytkując lekkie burty z aluminium można zwiększyć ilość transportowanego ładunku, co przekłada się na oszczędności. Wykorzystując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z przewożonym towarem jest bardzo wnikliwie sprawdzana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie wyznaczonych parametrów skutkuje zapłatą wysokiej kary. Profile z aluminium można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najprostszym sposobem montażu burt jest ich zamówienie w systemie zatrzaskowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej swojej rozciągłości układ mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątek stanowi górny profil burtowy, który ma równo wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać osłony na wybraną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Użycie specjalnego profilu o węższej ścianie zapewnia przymocowanie części do zamocowania plandeki. Burty aluminiowe cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwy montaż, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając profile aluminiowe anodowane nie ma potrzeby ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również części pomocnicze potrzebne do wykonania zabudowy burtowej, np. profile na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zastosować między deską dolną, a podłogą specjalny element uszczelniający.