Oświetlenie pojazdów TIR-ów musi wytrzymać spore trudy, być wysoce pewne i gwarantować cudowne rozświetlenie aż po kres każdej drogi, ponieważ powtarzalne długotrwałe wykorzystywanie żarówek do aut dostawczych i samochodów użytkowych cyklicznie doprowadza je do kresu wytrzymałości. Nowe przepisy wymuszają co więcejoprócz tego powinność oznakowania odbiciowego zarysowego nowo zarejestrowanych w Polsce aut dostawczych. Oznakowanie odbiciowe krawędziowe od tyłu obowiązuje na pojazdach o szerokości większej niż 2100 mm przynależnych do kategorii N2 o maksymalnej masie kompletnej większej niż 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Z kolei poboczne ma być mocowane na ciężarówkach o długości przekraczającej 6000 mm zaliczających się do kategorii: N2 o największej masie totalnej przekraczającej 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W odniesieniu do innych kategorii ciężarówek, w tym podwozia pojazdu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego oznaczenie jest niekonieczne, ale nie umieszcza się go na ciężarówkach kategorii M1 i O1. Oznaczenie odbłyskowe obrysowe może być wykonane za pomocą linii nieprzerwanych albo nieciągłych o barwie białej lub żółtej. Oznakowanie refleksowe obrysowe zdecydowanie poprawia widoczność auta w gorszych warunkach, przez co zwiększa bezpieczeństwo na drodze.