Burty wykonane ze stali są bardziej mocne, ale też cięższe od aluminiowych, co trzeba ująć przed przystąpieniem do projektowania takiej konstrukcji, ponieważ od kompletnej masy przyczepki zależy zużycie paliwa. Wiadomo, że im cięższe auto, tym więcej wykosztujesz się na paliwo. Wysokość ścianek burtowych do ciężarówki dobiera się do wielkości i wagi ładunku, jaki ma być wieziony. W celu ułatwienia kompletacji zawartości auta, burty powinny posiadać możliwość ich otwierania, w takim raziewytwarza się je na zawiasach, a nie jako przykręcane. Popularne zawiasy do burt robi się z dwóch części – jedna śrubowana do burty od dołu, druga do podłogi przyczepy. Same burty wykańczają zamknięcia,pozwalające na utrzymanie burty w pionie podczas ruchu. Do tego celu wyśmienicie nadają się słupki burtowe, które mogą być teżwypinane, co może byćużyteczne w trakcie poziomego załadunku długich elementów. Zawiasy na otwieranych burtach rozmieszcza się na ogół w takich odstępach, by zagwarantować sztywność zabudowy i uniknąć możliwości wykrzywienia burty w trakcie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to przede wszystkim pojedynczy odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy burta ma być wyższa, burtę taką zestawia się z osobnych desek aluminiowych o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być zwarto. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm starczą trzy zawiasy rozłożone równomiernie co około 800mm.